~ PARA PECINTA ~

Monday 6 August 2012

MENGAPA SUKAR MENEMUI JODOHKU..

sekadar gambar hiasan.

Sendiri aku di laman ini bertemankan laptop kesayangan ku..
merenung2 ke arah luar rumahku yang gelap gelita..
tiada sebarang cahaya menerangi , yang ada kini hanyalah ungas2 malam..
yang sering menemani malam hariku yang sunyi dan sepi..

Mengapa tiada hati yang dapat menawan diriku yang terlalu inginkan belaian dari mu..
mengapa dan mengapa aku harus sendiri lagi..
sepi selalu saja menemani aku dan aku pilu memikirkannya..
apa tiada secebis cinta untuk ku miliki..
tiada kah cinta yang ikhlas yang tidak mengharapkan balasan..

Kerinduan ini sering memaksa aku di jalan buntu heemmm...
andai saja aku bisa menemui seseorang insan yang setia pada cinta..
setianya pada kasih yang tiada belah baginya lagi..
namun aku hanya mimpi disiang hari, ahhh mimpi lagi..

Andai saja ianya bukan mimpi mungkin aku sudah bahagia kini..
dan mungkin aku tidak keseorangan lagi menempuhi malam2 hariku bersendirian..
sukar untuk aku jatuh cinta lagi setelah kau tiada dalam hati ini..
kelukaan itu cukup mengajar aku erti kepura-puraan, erti dusta yang kau ciptakan..
dan tiada apa yang akan ku kesalkan lagi bila diri ini berseorangan..

Sudah cukup untuk aku nikmati cinta ku yang sekejap walaupun cuma dusta..
dan terima kasih atas cinta pura-puramu itu sayang..
kerna kau mengajar aku erti cinta yang pilu..
andai aku di pertemukan dengan seseorang..
ku harap biarlah ianya jodoh yang sudah ditetapkan untukku dunia dan akhirat..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...