~ PARA PECINTA ~

Wednesday 17 August 2011

~ SAHABAT SEJATI ~


Sahabat.... mempunyai sahabat sejati amt bermakna dlm setiap kehidupan insan di dunia ini...tanpa sahabat kehidupan tidak bermakna dan sahabat jugalah tempat kita mengadu suka duka kita bersama..tanpa mu sahabat dunia ku kosong...sahabat sejati sukar dicari,yg byk kini byk sahabat hanya pada nama dan tiada keikhlasan dlm persahabatan...mungkin,segelintir sahabat masih tercari2 erti persahabatan itu...

Sahabat .... kau dan aku telah lama menjalinkan persahabat ini, rasa2nya sewaktu zaman persekolahan kita lagi...aku akui yg persahabatan kita masih bertahan hingga kini walau pun kita masing2 telah jauh terpisah dan ada haluan kehidupan masing2...sungguh pun begitu aku menghargai persahabatan kita yg aku sayangi...rindu rasanya aku padamu dan apakah kau masih seperti dulu..

Sahabat .... andai aku merindui mu aku akn selalu melihat foto2 kita bersama dulu..waktu 2 kita masih dlm alam persekolahan dan masing2 menjadi rebutan dan perhatian..hahahaha, nak tergelak lah plk bila memikirkan semua itu...sahabatku, aku tak menyangka kihidupan kita byk yg telah berubah..aku berubah dan kau juga berubah...mungkin kau tak mengenali aku lagi bila aku berdiri di depanmu tapi yg pasti aku masih mengenali dirimu sahabatku...sbb aku menyayangi persahabatan kita...tiada yg dpt mengoncang keutuhan kasih sayang dlm persahabatan kita ini....

Wahai teman2 di luar sana...adakah persahabatan kamu juga seteguh persahabatan ku dgn teman ku ini...andai kamu mempunyai sahabat, jagailah persahabatan itu dgn baik agar tidak di noda oleh kebencian dan hasat dengki oleh perasaan manusia yg bertopengkan syaitan...kerna sahabat sejati sukar dicari dan jgn kerana lelaki juga persahabatan mulai goyah...ingatlah, bahawa sahabat sentiasa ada di sisi bila2 saja kita memerlukannya....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...